„W ostatnich latach rynek gier online rozwijał się z niespotykaną dotąd prędkością, pochłaniając coraz większą liczbę graczy na całym świecie. Coraz więcej produkcji powstawało z roku na rok, każda szanująca się czy większa firma tworząca produkcje dla graczy musiała posiadać w swoim portfolio przynajmniej jeden tytuł MMO. Największym udziałem w rynku pochwalić się mogły gry MMORPG, a o „upadku” czy zamknięciu jednej z nich słyszało się raz na jakiś czas i było to wielkie i smutne wydarzenie.
Ciekawe gry mobilne dla dorosłych
Dzisiaj jak można zauważyć wchodząc na którykolwiek portal „growy” czy najlepiej o tematyce MMO znajdziemy masę tytułów, które kończą swój żywot. Niektóre z nich powrócą pod flagą innego wydawcy wzbudzając chwilowe zainteresowanie i odnosząc krótkotrwały sukces. Niestety rynek gier MMO zaczyna hamować i widać to nie tylko po zamykanych produkcjach, ale nawet po nowych, dopiero wchodzących i zaczynających swoją przygodę. Większość tych produktów trafia do konsumentów w fazie „beta” jako pełnoprawne gry, za które deweloperzy każą sobie słono płacić. Niestety jest to spowodowane ryzykiem nieopłacalności produkcji i braku zaufania do graczy, co często skutkuje tym, że obie strony są rozczarowane i rezygnują zarówno z tworzenia jak i granie w gry, które często mają duży potencjał.
Niestety zahamowanie rozwoju rynku gier MMO stał się faktem, chociaż ciągle się on rozwija, lecz nie tak jak to było kiedyś.”
Teraz to chyba bardziej fottnite i gry na konsole, dlatego mmo hamuje.